15.03.2015

Ciasto czekoladowe z buraczkami




Prawie trzy miesiące zajęło mi wyjście z kuchni .... Ci, którzy czasem tu zaglądają wiedzą o czym piszę. Dziękuję za wiadomości i zainteresowanie moim blogiem. Z przyjemnością powracam z mocno czekoladowym ciastem buraczanym, przypomina brownie, jest mocno wilgotne, znika w błyskawicznym tempie. Dla mnie jedno ze smaczniejszych ciast jakie znam. Robiłam buraczkowe z różnych przepisów, ten wydaje mi się najciekawszy.  

składniki:
275g mąki
375g ugotowanych buraków
300ml oleju rzepakowego
5 jajek
3 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
100g + ok.2 łyżeczki ciemnego kakao
250g cukru
1 torebka cukru waniliowego
szczypta soli

Buraki pokrój na kawałki. Zmiksuj razem z olejem na mus. Jajka ubij mikserem na puszysta masę. Prezsiej mąkę z proszkiem i 100g kakao. Dodaj cukier, cukier waniliowy i szczyptę soli. Porcjami wsypuj do ubitych jajek, wymieszaj. Wlej mus buraczany. Zmiksuj. Przełóż do formy wysmarowanej olejem i wysypanej wiórkami kokosowymi (moja forma około 32x23 cm) Piecz w temperaturze 180 stopni, około 30 minut. Ciasto w środku powinno pozostać wilgotne. Przed podaniem oprószyć pozostałym kakao.  

*przepis pochodzi z dodatku do Twojego Stylu "Ciasta i ciasteczka" 2014

24 komentarze:

  1. buraczki w wypiekach, a zwłaszcza czekoladowych to świetny dodatek!

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię takie połączenie smaków. Buraki świetnie sprawdzają się także na słodko.

    OdpowiedzUsuń
  3. burakowe czekoladowe ma moc :)
    zapraszam :) http://iluminatium-mundi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Przyznam, że nie jadłam takowego ciasta z buraczkami, ale jestem bardzo ciekawa tego smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  5. jeszcze takiego ciasta nie jadłam, a buraczki kocham:)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Też piekę murzynka z tego przepisu:) (no może po drobnych modyfikacjach)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne połączenie buraka i czekolady!
    Kocham to ciasto.

    OdpowiedzUsuń
  8. jak to fajnie wygląda! takie wilgotne!

    OdpowiedzUsuń
  9. widziałam już kilka przepisów, ale jakoś nie mam odwagi przygotować ciacha z burakami:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Z buraczkami świetny pomysł! Uwielbiam słodkie wypieki z dodatkiem warzyw, jednam z moich ulubionych jest brownie z cukinią :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mmm, cudownie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  12. no, nareszcie! :)
    Cudowny powrót, zdrowsza wersja brownie, co? :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Brownie buraczane już gdzieś widziałam na blogu, ale nie znam smaku, warto spróbować.
    Jak dobrze,że jesteś, zastanawiałam się od stycznia co u Ciebie słychać , witam Cię serdecznie i Twoje cudne dzieciska, fajnie,że nam je przedstawiłaś.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jestem już jestem .... dzięki za tak miłe przyjęcie :)

      Usuń
  14. Jakoś za brownie nie przepadam, kojarzy mi się z zakalcem... Skoro mówisz, że to jedno z najsmaczniejszych ciast jakie znasz to wierzę, że warto wypróbować :-)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja nie przepadasz za ciastami z zakalcem to chyba jednak nie ciasto dla Ciebie :) ja lubię takie mokre i cieżkie

      Usuń
  15. Fajowe :) Ale jesteś już back for good, mam nadzieję?

    OdpowiedzUsuń
  16. uwielbiam burakowe ciasta! PYCHA!

    OdpowiedzUsuń
  17. Chętnie bym spróbowała takiego buraczkowego ciasta :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  18. No! Wreszcie jesteś, zaglądałam, stukałam a tu nic i nic, wychodziłaś z tej kuchni stanowczo za długo. Ja też publikuję mniej ostatnio, ale blog wciąż dla mnie ważny, tak jak blogowe koleżanki :) Jeszcze chwilę byś nie wychodziła z tej kuchni, a bym się obraziła!

    OdpowiedzUsuń
  19. Buraczkowego jeszcze nigdy nie robiłam. Wygląda bardzo apetycznie - mocno czekoladowo i wilgotnie :)

    OdpowiedzUsuń