13.11.2014

Sałatka z kurczakiem i grzankami



Dziś propozycja na szybką i pożywną kolację. Sałatka prosta w przygotowaniu, zarazem bardzo smaczna. Kilka dni wcześniej upiekłam dzieciom chleb tostowy, z tego przepisu i niezjedzoną resztę wykorzystałam właśnie do przygotowania tej sałatki. Chleb był swoją drogą przepyszny, pachnący oliwą z oliwek .... Nie jadamy chleba tostowego, a był potrzebny Ninie na zajęcia kulinarne, na które w końcu się dostała, więc postanowiłam upiec go własnoręcznie. Polecam zarówno chleb jak i sałatkę :)

składniki na dwie porcje:
rukola
pierś z kurczaka
3 kromki chleba tostowego
mała czerwona cebula
kilka pomidorków koktajlowych
oliwa z oliwek
tymianek, papryka, sól, pieprz

sos:
2 łyżki śmietany
1 łyżka majonezu
1 łyżeczka jasnego octu balsamicznego
sól, odrobina cukru

Pokrojone w kostkę mięso opłukać, osuszyć i usmażyć na oliwie z oliwek, doprawiając solą, pieprzem, tymiankiem i papryką. Na talerz wyłożyć umytą rukolę, ciepłe mięso, podsmażony i pokrojony chleb, cebulę i pomidorki. Polać sosem i zajadać z uśmiechem na ustach.






15 komentarzy:

  1. pyszny pomysł, coś idealne dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie treściwe sałatki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja tostowy lubię, ale ciemny.. z ziarnami najlepiej-wtedy w grzankach albo tostach tak fajnie chrupią :D
    A sałatka pierwsza klasa- z wielką chęcią skusiłabym się na takie danie! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też lubimy takie sałatki:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. To jest to, co lubię, bo i najeść się można i popatrzeć, a i człowiek zdrowy jest od tego :)

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam sałatki z grzankami!

    OdpowiedzUsuń
  7. Z grzankami, również piszę się na taką sałatkę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Smaczna i pożywna :) Już się głodna zrobiłam!

    OdpowiedzUsuń
  9. O tej porze roku taka sałatka to prawdziwy rarytas! Cudownie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  10. wyśmienita sałatka, a wygląda tak, że ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszna ta salatka. Z domowym chlebem na pewno smakowala jeszcze lepiej ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam takie sałatki, pysznie! :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepysznie!
    Uwielbiam sałatki z drobiem i grzankami.

    OdpowiedzUsuń
  14. jesień dopiero się zaczęła a ja już się stęskniłam za takimi sałatkami. Muszę zrobić podobną.

    OdpowiedzUsuń