6.04.2014

Sałatka z buraków w majonezie




Świetna odskocznia od tradycyjnej sałatki w majonezie. Zasmakowała całej rodzinie, szczerze polecam. Przepis powstał po ugotowaniu buraczków, których nie chciało mi się ścierać na tarce. Podejrzałam kilka przepisów w internecie i stworzyłam swój.

składniki:
10 ugotowanych niedużych buraków
(ja najczęściej gotuję je dzień wcześniej wieczorem)
6 ugotowanych jajek
8 ogórków konserwowych
4 jabłka
2 czerwone cebule
3-4 łyżki majonezu
1 łyżka musztardy
sól, pieprz
szczypiorek

Wszystkie składniki kroimy w dość dużą kostkę, cebule na drobno, solimy, pieprzymy, dodajemy majonez, musztardę i mieszamy. Podajemy ozdobione szczypiorkiem. Jednym słowem prościzna !!




25 komentarzy:

  1. Cudowna! I jeszcze śledzik do tego :))

    OdpowiedzUsuń
  2. własnie mąż wkłada do gara buraki: będę ja mieć:)

    OdpowiedzUsuń
  3. ojej, a za mną chodzą buraki od kilku dni!:) mniam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no właśnie za mną też chodzą ostatnio i to już kolejny raz, w zeszłym tygodniu robiłam dwa razy carpaccio z nich, też było pysznie

      Usuń
  4. Lubię, trzeba jeść póki są buraki o odpowiedniej wielkości :) za chwilę będziemy jeść buracze chucherka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja właśnie w niedzielę zasiałam buraki i teraz czekam na moje chucherka :)

      Usuń
  5. Piękna. Zgadzam się, że do tego śledź sam włazi na talerz:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. włazi, włazi, ale nie moim dzieciom niestety, w wersji bez śledzia wcinały
      ze śledziem byłoby to bardziej ryzykowne :)
      tzn. wiem, że by nie zjadły :(

      Usuń
    2. No tak. dzieci już tak mają, póki co nie wiedza co najlepsze:)

      Usuń
  6. Ja to bym jeszcze śledzie zapewne dodała:-))

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak jak moje poprzedniczki napiszę, że tylko śledzia dorzucić;))
    Pycha!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak chce się zrobić sałatkę dla całej rodziny tak bywa, ja tez wolałabym ze śledziem !

      Usuń
  8. Ale cudna sałatka! kocham się w burakach, na ogół uwielbiam na ciepło z dodatkiem śmietanki.

    Dziewczyny tylko bez śledzia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a mi ostatnio carpaccio z nich bardzo zasmakowało!

      Usuń
  9. Fajny pomysł na buraki.
    Ja polubiłam prostszą : buraczki, ser feta oraz oliwa i sok z cytryny oczywiscie pieprz;
    Buraczki pokrojone skrapiamy sokiem z cytryny, dodajemy ser / do włąsnego smaku /, oliwę oraz pieprz.
    Odkładamy na około godzinę;

    OdpowiedzUsuń
  10. przepyszna sałatka :) poprosimy do obiadu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. uwielbiam buraki, uwieeelbiam!
    Robię podobną sałatkę, ale moja nie ma, aż tak zabójczego koloru.. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Sałatki buraczane biorę w ciemno, bo uwielbiam buraki :-)

    OdpowiedzUsuń