29.02.2016

Orzechowiec miodowy




Świetne ciasto Pani Aniu !! Zapisuję koniecznie, póki nie zgubiłam jeszcze kartki z przepisem

składniki na ciasto:
3 szklanki mąki
1 szklanka cukru
2 łyżki miodu
2 jaja
0,5 kostki margaryny
2 łyżeczki sody

orzechy:
30 dkg orzechów włoskich
2 łyżki cukru
2 łyżki miodu
1 łyżka masła

Orzechy sparzyć gorącą wodą i przesmażyć z masłem, miodem i cukrem na patelni. W tym samym czasie kiedy smażą nam się orzechy ubić jajka z cukrem i miodem. Dorzucić margarynę, miksować, a następnie dodać suche składniki. Wyrobić ciasto, podzielić na dwie części. Wyłożyć nim dwie blaszki tej samej wielkości, wyłożone papierem do pieczenia (u mnie 32x25 cm). Na jedną część ciasta wyłożyć gorące orzechy. Piec w temperaturze 180 stopni przez około 12 do 15 minut. Upieczonym spodom dajemy odpocząć i wystygnąć. W tym czasie przygotowujemy masę budyniową.

składniki :
0,5 l mleka
0,5 szklanki cukru
2 cukry waniliowe
2 łyżki mąki pszennej
2 łyżki mąki ziemniaczanej
kostka masła

Mąki wymieszać w małej ilości zimnego mleka, resztę mleka zagotować. Do gotującego dodać wymieszaną mąkę i energicznie mieszać. Do powstałego budyniu dodajemy masło i dobrze mieszamy. Powstałą masą przekładamy nasze spody. Zostawiamy na noc w lodówce, aby przeszło wilgocią i następnego dnia zajadamy się nim do syta. Jest pyszne! Słowo honoru!



5 komentarzy:

  1. to jest według mojej subiektywnej opinii- najlepsze ciasto. Sorry ale tak uważam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super smaczne, jadłam u koleżanki - super pasuje do herbaty parzonej na wodzie z filtra, mamy filtr fitaqua.

    OdpowiedzUsuń
  3. to chyba przepis mojej Mamy :) w weekend zamierzam zrobić, Pozdrawiam :) Monika

    OdpowiedzUsuń
  4. Idelany do niedzielnej kawy <3

    OdpowiedzUsuń