23.11.2012

Zupa z porów



   Przepis pochodzi z mojego zbioru gazetowych wycinanek, a dokładniej z czasopisma Elle, sprzed jakichś może 10 lat, kartka pożółkła i poplamiona .... korzystałam z niej wielokrotnie, to była jedna sztywna strona, którą można podzielić na cztery części z czterema różnymi przepisami, ciekawsze zachowywałam
nareszcie przepis zostanie zapisany ...
z małymi zmianami, które wprowadziłam

składniki:
1 duży por
8 średnich ziemniaków
1 biała cebula
100 g ryżu
2,5 litra gorącej wody
4 łyżki masła
15 dag goudy lub innego sera
sól

   Obrać i umyć pory i ziemniaki, obrać również cebulę i cienko ja pokroić. W dużym garnku rozgrzać masło, wrzucić cebulę i dusić na małym ogniu przez kilka minut. Dodać pory i ziemniaki pokrojone w talarki i dusić jeszcze przez 10 minut.
   Następnie jarzyny zalać gorącą wodą, posolić i gotować około 50 minut, w połowie gotowania dodając ryż. Zupę podawać bardzo gorącą, posypać serem, świetnie smakuje jak się rozpuści. 
Jest to zupa znana w północnym rejonie Włoch, tam oczywiście podawana nie z goudą, lecz z serem fontina, będącym specjalnością tego regionu.
   Ja przyznam szczerze podaję z różnymi serami, np z grana padano, czasem ścieram ser na tarce, czasem kroję w kostkę

W wersji dzisiejszej z goudą, smakowało pysznie. W oryginale do zupy dodaje się tez natkę pietruszki, ja nie zawsze to robię.







nie ma to jak gorąca zupa przy takiej pogodzie ...

19 komentarzy:

  1. Zupka wygląda bardzo kusząco:] W ciągła bym miseczkę:}

    OdpowiedzUsuń
  2. O ja ale cudowna ! Zjadlabym teraz w taki chlodny wieczor :) cos by mnie troche rozgrzało skoro zaczynam żywot singla :P

    OdpowiedzUsuń
  3. oj to rzeczywiście zmiana dość poważna i stąd te emocje, o których wczoraj pisałaś ....
    jakby co, to nam zupa jeszcze została, tylko jak ją tam do Ciebie przesłać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Skoro trzyma się od 10 lat to coś musi w nim być ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Twoja zupa wygląda przepysznie! I jeszcze ten ciągnący się ser... mniam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ten ser rzeczywiście jak się rozpuści smakuje super

      Usuń
  7. ja robiłam ziemniaczano - porową w proporcji pół na pół, zabielaną śmietanką. Tak czy inaczej - zupy pyszne

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszelkie odmiany zupy porowej uwielbiam. Wypróbuję i tą przez Ciebie prezentowaną. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zupa z porów?? Ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super wygląda, na jesień jak znalazł, chętnie kiedyś wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń