21.10.2012

Pizza z szynką parmeńską i kaparami



przepis na ciasto od wielu lat ten sam, moim zdaniem najlepszy

0,5 kg mąki
40g drożdży
szklanka ciepłej wody
łyżeczka soli
odrobina cukru
2 łyżki mleka
2 łyżki oliwy

rozkruszone w rękach drożdże rozpuszczam w gorącym mleku, dodaję odrobinę cukru i odstawiam do wyrośnięcia, mąkę mieszam z solą, dodaję wyrośnięty zaczyn, wodę i urabiam ciasto rękoma, po chwili dolewam oliwę i urabiam dalej, im dłużej tym lepiej, to bardzo przyjemne zajęcie, przy dzieciach nie mam czasu na lepienie z gliny (choć bardzo to lubię ...) więc chwila w kuchni z ciastem na pizzę to dla mnie namiastka warsztatów plastycznych, całkiem fajnie, polecam
jeśli mamy czas odstawiamy urobione ciasto do wyrośnięcia, ja w tym czasie zazwyczaj, kroję składniki do obkładu, czasem odstawiam na pół godziny, a czasem tylko na 10 minut
teraz wystarczy już tylko rozwałkować, ja z tej porcji robię dwie blachy na cienkim cieście, ale można zrobić jedna wtedy będzie wysoka
sos: 4-5 pomidorów sparzyć obrać ze skóry, wyciąć gniazda, pokroić i wrzucić do rondelka, podgrzewać około 10 -15 minut, zmiksować, dodać sól, pieprz, czosnek i oregano
posmarować ciasto sosem i obłożyć tym co lubimy najbardziej
w przypadku dzisiejszej pizzy była to szynka parmeńska, pokrojone w plastry pomidory, kapary, oliwki, czerwona cebula i tarta mozarella
piekarnik nagrzewam do 220 stopni i piekę około 15-20 minut, trzeba sprawdzać, ja generalnie piekę na oko :)
nam smakuje najlepiej polana sosem czosnkowym (takim szybkim prostym z jogurtu greckiego, soli i rozgniecionego czosnku) i posypana świeżą sałatą

3 komentarze:

  1. Ale apetycznie wygladu, u mnie chyba dzisiaj tez bedzie pizza :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda cudnie! Ja od kilku tygodni mam fazę na pizzę. Zaczęło się od wyjścia ze znajomymi do Dominium. Tam ich pizza della casa, bardzo smaczna jak na sieciówkę, a potem to już poszło... Na zmianę sam piekę, wychodzę gdzieś i zamawiam. Średnio 2-3 w tygodniu. Tylko czekać efektów w postaci oponki na zimę :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u nas pizza pojawia się też dość regularnie, a co do oponki, to żeby nie była aż tak duża, pizzę zawsze robię na cieniutkim cieście

      Usuń